مهندس حیدر عبطان مدیر عامل شرکت صنایع چوب ورگر متولد سال 1349 می باشد. وی فارغ التحصیل رشته معماری داخلی در سال 1387 از دانشگاه کاوندیش انگلستان است. آکادمی شریفیان مفتخر به دریافت لوح تقدیر و گواهی حسن انجام کار از ایشان است.

Amir Sharifian

فرایند انجام کار

  1. برای مشاوره رایگان با من تماس بگیرید :09121578124 و یا فرم پایین صفحه رو پر کنید.
  2. کار با مطالعه روی کسب و کار شما، مشخص کردن نیازها و زیرساخت هاتون شروع میشه.
  3. براساس اطلاعات من یک راهکار به شما معرفی میکنیم و تحت یک پروپوزال یک پروژه با زمان بندی مشخص و قیمت منصفانه به شما ارائه میدم.
  4. بعد از تأیید شما کار رو با هم شروع میکنیم و شما هر روز گزارشی از پیشرفت پروژه دریافت میکنید.
  5. در نهایت کار تا رضایت 100 درصدی شما بر مبنای پروپوزال متوقف نخواهد شد.
  6. بعد از اتمام پروژه و کسب رضایت از شما، تمام فایل ها ، مستندات و کد های مربوط به نرم افزار در اختیار شما قرار میگیره تا در صورت نیاز بتونید خودتون اونا رو تغییر بدید و یا توسعه بدید.

پروژه CRM در شرکت صنایع چوب و دکوراسیون داخلی ورگر

 

کارخانه صنایع چوب ورگر (Vergeur Food Craft) به مساحت حدود 6000 متر در شهرک صنعتی خرمدشت واقع شده است. دفتر مرکزی و آتلیه این مجموعه نیز به طراحی دکوراسیون داخلی می‌پردازد. تجربه ناموفق شرکت ورگر در خرید نرم افزار CRM و عدم اجرایی شدن آن در مرحله استقرار باعث شده بود تا شرکت به دنبال راه جایگزینی برای مدیریت ارتباط با مشتریان باشد. با توجه به تجربه همکاری موفق آکادمی شریفیان با شرکت ورگر در پروژه MRP از همان اولین جلسه صحبت در مورد این دغدغه ما به آن ها اطمینان دادیم هدف مورد نظرشان با هزینه بسیار مناسب و در زمان کوتاهی قابل حصول است. پس از حدود 2 ماه نرم افزار اختصاصی CRM این مجموعه متناسب با نیازها توسعه پیدا کرد و به سرعت اجرایی شد.

چرا باید با وجود نرم افزارهای موجود در بازار، خودمان CRM اختصاصی توسعه دهیم؟

نرم افزار ها و پلتفرم های CRM این روزها طرفداران زیادی در بازار کسب و کار دارد. شرکت ها مشتاقانه برای استفاده از امکانات بسیار زیاد در این نوع نرم افزارها برای مدیریت ارتباطات مشتریان و یا مدیریت پروسه های کاری با پرداخت مبلغ نسبتا مناسبی آن ها را خریداری می‌کنند.

اما مشکل اصلی از لحظه خرید شروع می‌شود.

  • پروسه عذاب آور استقرار CRM در نرم افزارهای بازاری 

نرم افزارهای CRM موجود در بازار برای طیف گسترده ای از کسب و کارها طراحی شده اند. به این دلیل که نرم افزار بتواند نیازهای این گستره از کسب و کارها را پوشش دهد ( که غالبا بنا به تفاوت ماهیت کسب و کارها،  نیازهای کاملا مختلفی هم با هم دارند) میبایست امکانات بسیار زیادی را ارائه دهند.

اتفاقا این امکانات زیاد در نگاه نخست خیلی هم جذاب و دلربا به نظر میرسد. وجود این همه امکانات باعث میشود تا شرکت ها، با احساس افتخار مبنی بر انتخاب بهترین نرم افزار موجود در بازار (چون متاسفانه نگاه اینه که بهترین نرم افزار اونیه که بیشترین امکانات رو داره) اون ها رو با مبالغ چند میلیونی و نسبتا مناسب خریداری کنند.

اما مشکل اینجاست که پیچیدگی ناشی از وجود ماژول های متنوع و تنظیمات سر سام آور، پروسه استقرار رو به شدت سخت خواهد کرد. حدود 80 درصد از کسب و کارهایی که برای اولین بار اقدام به راه اندازی CRM میکنند در همین مرحله، عطای CRM رو به لقایش میبخشند و با آن بدرود می‌گویند.

پارادکوس ماجرا هم اینجاست که در مرحله استقرار مشخص میشود اتفاقا نرم افزاری که این همه امکانات دارد هنوز قسمتی از نیازهای شما رار پاسخ نمیدهد.  و دست شما را  در توسعه فرایندهای کسب و کارتان میبندد.

  • هزینه های نگهداری CRM را دست کم نگیرید.

به دلیل پیچیدگی بسیار زیاد نرم افزار،  افراد بسیار معدودی هستند که توانایی نگهداری و توسعه سیستم شما را خواهند داشت.

این افراد غالبا از کارمندان (یا شرکای سابق) همان شرکت مذکور هستند که شما از آن ها نرم افزار را خریداری کردید.

لذا فقط کافیست به آن ها بگویید که شما به یک امکان ویژه در نرم افزار نیاز دارید و یا میخواهید از آن ها برای توسعه CRM کمک بگیرید تا بلافاصله لیست هزینه های چند ده  یا چند صد میلیونی را روی میز کار خود ببینید. هزینه هایی به مراتب بیشتر از خرید نرم افزار. لذا همیشه هزینه پنهان خرید چنین نرم افزارهایی به شدت بیشتر از هزینه خرید خود آن هاست.

  • مقاومت کارمندان برای استفاده از CRM بی دلیل نیست.

متاسفانه اگر هم موفق شوید از غول بی شاخ و دم استقرار عبور کنید و با این فرض محال که  تمام امکانات مورد نیاز شما در نرم افزار پاسخ داده میشود مشکل جدی تری بروز خواهد کرد.

کارمندان تمایلی به استفاده از سیستم ندارند.

شاید بهانه خوبی برای شما یا شرکت نرم افزاری باشد که بگویند :”مقاومت در برابر تغییر همیشه وجود دارد”.

اما فراموش نکنید این جمله اشتباه است. هیچ کارمندی در برابر تغییرات خوب (به زعم خودش) مقاومت نمیکند.

به طور مثال فرض کنید شما در ساعت کاری اداره تغییراتی ایجاد میکنید. اگر از فردا اعلام کنید که ساعت کاری یک ساعت کم میشود و حقوق تغییری نمیکند آیا کسی در برابر این تغییر مقاومت می‌کند، قطعا خیر.

CRM قرار نیست چنین مثالی باشد اما در نهایت باید کسب و کار شما را روان تر ، آسان تر و مفید تر به جریان بیاندازد. پس اگر در برابر یک نرم افزار که کار کردن با آن سخت باشد ، عملکردهایش روی اعصاب کارکنان باشد و پیچیده باشد، قطعا کارکنان گارد خواهند گرفت.

مزایای توسعه CRM اختصاصی برای کسب و کار شما چیست؟

  • هزینه بسیار کمتر در برابر هزینه های پنهان در نرم افزار های CRM آماده
  • توسعه امکانات دقیقا مبتنی بر نیازهای شما
  • طراحی همزمان با استقرار بی دردسر
  • امکان توسعه در آینده ( تقریبا هرچیزی که فکرش را بکنید)
  • قابلیت لینک به تمام نرم افزارها
  • سادگی فرایند و کاربر پسند بودن
  • نقریبا بدون هزینه نگهداری